İLGİNÇ ANILARIMIZ İÇİN RESMİ TIKLAYINIZ

KOH LANTA 2020

Bilmem bu sevdiğimiz adaya bir daha gidebilecekmiyiz veya ne zaman......
Adaya 31 Ocak'ta geldik. Krabi hava alanından bizi arkadaşımız ve kaldığımız Residence'in sahibi Mr Ong'un gönderdiği araç karşıladı.12 yıl önce sırt çantalarımız ve tekne ile geldiğimiz adadaki standardımız yıllarla haliyle değişti.
araçta dinlenmece

Kaldığımız yer daha önceki yıllarda da bir kaç kez konakladığımız Lanta Residence idi ancak bu yılki odamız içinde bol dolaplı,büyük tezgahlı  mutfağı,buz dolabı olan 2 odalı bir daire idi,en önemli özelliği de en üst katta ve yüzme havuzu ile aynı katta  olması idi.Ayrıca bu yıl bu salgının Ocakta başlamasından sonra otel müştersinde hayli azalma olmuş,çinli turistlerin hepsi gitmişti.O nedenle bizim katta bizden başka kalan yoktu.Ben sabahları kimse gelmeden havuzda yarım saat yüzmeyi seviyorum güne enerjik başlıyorsunuz.O nedenle de havuz sanki bize özelmiş gibi oldu.

Bu yıl kaldığımız oda ve mutfak.Sürgülü kapıdan yatak odasına geçiliyor.Mutfakta gördüğünüz malzemeler masa örtüsü dahil bize ait.Kutuların içerisinde depolanıyor biz gelince açıp yıkayıp yerleştiriyoruz.

Geçen Seneki Depodaki eşyalarımız

Tabi adadaki ilk iki gün bu işlerle geçiyor aynen taşınır gibi.Gelmeden yine malzemelerimizi kutulayıp odanın bir köşesine bıraktık.Bu sefer depoya taşımadık.Belki de artık otele kimse gelmez. Mr. Ong gerekirse ben taşıtırım dedi.

Çatıdaki yüzme havuzumuz.
Temiz ve bakımlı yaklaşık uzunluğu 12 mt.Derinliği de 1.20 mt

Balkonumuzdan manzara.Saladan'daki ilkokula bakıyor.Her sabah tören var.Ama çarşamba sabahları saat 8 de özellikle hoparlörden  çok yüksek seste verilen  Tay milli marşı ile uyanıyorsunuz.

Geldiğimizde bizim için önemli olan konulardan biri de araba kiralamak.Yine 10 yıl motorsiklet kullandıktan sonra adanın kalabalıklaşması ve yaşımız gereği motordan arabaya terfi ettik.Her yıl Ong'un diğer otelinde çalışan görevli'nin arabasını kiralıyorduk.Bu yıl  kıza lazımmış çocuğunu okula götürmek için o nedenle de   başımızın çaresine bakmamız gerekli oldu.Tabi uzun yıllar gelince adada iyi kötü bir çevremiz ve saygınlığımız oluştu.Baba ve Mama olarak çağrılıyoruz.Tabi bu arada Tay nickname'miz bile var ben Somsie Selçuk Somsag olarak biliniyoruz.Bu nedenle tanıdığımız bir  aile restoranının sahibesi  olan arkadaş bize kendi arabasını uygun bir fiyatla kiraladı.Honda City model olan  arabaya gözümüz gibi baktık.Çok az kullanılmış içinde çiçekli böcekli koltuk kaplamaları vs olan bir araba idi.Buradan App'a çok teşekkür ederim.Ancak arabanın 20 gün sonra aküsünde bir sıkıntı oldu iade ettik ve yeni bir araba kiraladılk Toyota Yaris.

Selçuk Ong 'un şantiyesinde araba yıkarken

Adaya gelince nefes aldık Bangkok'tan sonra gündem değişti.Tabi ki Çin'deki salgının etkisi turist azalması rezervasyon iptalleri ile kendini gösteriyordu.Özellikle son yıllarda çin'den gelen büyük ölçüdeki turist artık yoktu.Hepsi gitmişti,Avrupalılardan da bir kısım turist önlem nedeni ile gelmemişti.Biz günlük rutin yaşantımız sürdürdük.Hergün plaja gittik.Somewherelse'in plajında günümüz geçti.Bazen orada yedik bazen güneşi batırdık yemeği evde yedik.

Bu yılki günbatımından.Güneş hergün bir başka batıyor.

Şezlonglarımız.Onlar da bize ait giderken sarıp sarmalayıp bırakıyoruz.

Selçuk Bey tay romu (Senksom)ile güneş batırıyor.

Bu yıl favori birkaç restoran dışında evde de yemek yemek hoşumuza gitti.Önceki 2017  Tayland  Post'umda da resmini paylaştığım elektrikli tenceremizde yemek pişirdik.Bu sefer karides yapmadık ama sebzeli pilav, patlıcan kabak türlü, et sote, köfte dahil çeşit çeşit yemek yaptık.

Ayrıca bizim buradaki 1 milyoncu'lardan çok daha fazla ürün ve çeşit içeren açık pazar gibi yerler var.Oradan bir tencere,süzgeç,tabak vs gibi ilave malzemeler de aldık.

Bu yılki favori restoranlarımız Somewherelse dışında
Fat Pig sahibi Hakan Avustralya'lı
El Greko Yunan restoranın sahibi Spiros
Sole Mare Pizza sahibi Demis
Thai Cat eski favorilerden oldu.
Ayrıca Arkadaşımız Ning'in Sea View restoranı
yine arabasını kiraladığımız App'in Parkway restoranı da favorilerimiz arasında idi.
Ayrıca bir akşam da Mr Ong bizi davet etti Saladan'ın en eski balık restoranına.Selçuk için bir jest yaparak 2 yıl önce Helsinki'den  taşıyıp getirdiği 1 litrelik Chivas Regal viski geceye damgasını vurdu.Tayland'da eğer Tay iseniz içkinizi her ortama götürüp açtırabliyorsunuz küçük bir bedel karşılığında.Esasında bu Taylar arasında bir gelenek genellikle de viski içiyorlar.

Spiros ve Hakan ile bol sohpetli yemeklerimiz oldu.Gitmeden bir resim çekelim beraber derken virüs olayı patladı başka şey düşünemedik otele  bir nevi kapandık bir an önce dönmek ana fikir oldu.

Aşağıda bu yılki favori restoranlardan bazı resimler bazıları eski tarihli ama bilgi vermek için koydum.

Thai Cat

Sea View

Parkway

Somewhere Else

Fat Pig

Greek Taverna

Günlerimiz böye geçerken bir yandan da tabi Covid-19 gelişmelerini takip ediyorduk ama pandemi haline geleceğinin sinyallerini 10 Marttan sonra almaya başladık.
Detayları aşağıdaki linkten görebilirsiniz.

Tabi bu arada taş boyamaya devam.....TAŞLARIM  bölümünde tamamı var.