İLGİNÇ ANILARIMIZ İÇİN RESMİ TIKLAYINIZ

BANGKOK 2020

Bangkok'a 28 Ocak'ta indik.Daha önceden kaldığımız Pathumwan House otelde 3 günlük yerimizi ayarlamıştık.Hava alanına indiğimiz andan itibaren  corona virüsünün buralarda çok daha ciddiye alındıını %70 insanin maske ile dolaştığını gördük.Hava alanında bir sağlık merkezi dahi kurulmuştu.O gün ilk işimiz hemen bir maske edinmek oldu stoklarda tükendiği için sadece 1 eczanede bulabildik.
Sky train istasyonunda beklerken maskeli vatandaşlar

Biz Bangkok'u genelde seviyoruz. Dolaşarak bitiremeyeceğimiz alışveriş merkezleri,food courtları,roof top barları,lokal gece marketleri ile 24 saat yaşayan bir başkent.Bu sene virüs salgınından dolayı mall girişlerinde steril sabun vardı.Ama o tarihte henüz her yer açıktı.

Siam Alışveriş  merkezinden

Siam'da gece art centre önündeki enstallasyon

Bu sefer 3 gece kaldık maskelerimizi takip gezdik.Ama tabi sıkıntı zor nefes alınıyor zaten sıcak sonuçta pek keyifli değildi. Kalışımızın  nedeni ise Türkiye'den Bangkok'a olan uzun yolculuğumuzu bölmek bu arada hesabımızın olduğu Krungsri Banka'sındaki  işlerimizi halletmek idi. Uzun kalınca her seferinde bankamatikten para çekmek yerine harcayacağımız parayı getirip banka hesabımıza yatırmak daha doğru olur diye düşündük. Tayland' da  her banka yabancılara hesap açmıyor. Eğer öğrenci veya çalışan değilseniz zor.Ancak bir tek Krungsri Bank  hesap açıyormuş onu da eşi Tay olan bir arkadaşımızdan öğrendik sağ olsun tabi çok işimize yaradı.
Banka işlerimizin dışında biraz çarşı pazar gezdik Big C alışveriş merkezinden birer sırt çantası aldık burada çeşit çok fiyatlar nispeten uygun.Çantaları Bangkok'tan acele acele almaktaki amacımız ise  büyük bavullarımızı adada bırakıp kısa süreli bir Singapur ve Kualalumpur tatili yapmaktı tabi bu planımız da adaya gittikten sonra değişti.Dediğim gibi alışveris merkezleri ve kalabalık olan yerler kaçınılması gereken yerlerdi maske ile ve huzursuz gezdik.
Bunun dışında her gelişimizde mutlaka uğradığımız Saxophone Bar'a bir gece ayırdık.Henüz sagın bu kadar yaygın olmadığı için gece klüpleri filan açıktı.
Ulaşım çok kolay Sky Train'in  Victory Monument durağında inip 5 dakika yürüyorsunuz.Ama müzik çok kaliteli her gece farklı bir grup cıkıyor.Taylar müzik  konusunda usta.

saxophone bar
Bu sefer size bir restoran zincirini tanıtacağım adı SIZZLER bir Amerikan zinciri.Tarihçesi 1958 lere dayanıyor.Hani seçici iseniz,hamburger veya tay yemeği yemek istemiyorsanız birçok  büyük  alışveriş merkezinin içinde var.Açık  salata büfesi,kaliteli et tabakları ve şık ambiansı  ile denemeye değer.Bir ana yemek alırsanız salata büfesi ücretsiz ama ana yemek yemeden 200 baht verip çok zengin salata büfesinden çorba dahil yemek yiyebilirsiniz. Food court'larda zaten çok çeşitli seçenek var Mcdonalds,Kentucky dahil ama daha özenli bir ortam  isterseniz SIZZLER iyi bir seçenek.Tabi artık denemeye ne zaman fırsatınız olursa😀

Bu arada Bangkok'un  yeni gökdelenlerinden ve önemli mimari yapıtlarından biri olan
KING  POWER MAHANAKHON 'u görmeye gittik.Silom hattında Chong Nonsi Sky Train durağında indik.78 katlı ve 310 mt yükseklikte olan gökdelenin terasına kişi başı 880 tay bahtı verilerek çıkılıyordu.Ancak  yaş indiriminden biz 200 bahta çıkabilecektik.Yaş faktörünü Covid-19 65 yaş kısıtlamasından önce farketmiş olduk.Ama akşam üzeri gün batımında güzel manzaralar yakalamak ve birer aperatif alarak bu zevki yaşamak için çıkışımızı dönüşümüze sakladık.Tabi virüsün bu kadar yayılacağını  biz  adadan dönmeden Bangkok 'ta her yerin kapanacağını filan hesap etmemiştik.😉
Bu gökdelende satılık residence fiyatları da astronımik.Ritz Carlton zinciri tarafından satışa çıkarılan konutların fiyatları 20.000.000 USD civarında.M2 ye göre fiyatlar değişiyor.