İLGİNÇ ANILARIMIZ İÇİN RESMİ TIKLAYINIZ

COVID-19

Artık herkesin bir Covid hikayesi var neredeyse ;
Ben de bizim bu salgında  Tayland'da olduğumuz süreçte ve dönüş yolculuğumuzda neler yaşadığımızdan bahsedeceğim.
2 gün önce yurt dışı ev izolasyonumuzu tamamladık.Şükür iyiyiz şimdilik.
Tayland'da ilk gittiğimiz günden itibaren yani 28 Ocak 2020 den itibaren  Covid-19 un etkilerini hissettik.
Bangkok'ta Suvarnabhumi havaalanına indiğimiz anda alandaki ilk yardım masası dikkatimizi çekti.Ayrıca hava alanındaki tüm görevliler ve tay vatandaşların %70i maskeliydi.Bizim gibi turistlerde maske takan azdı.Ama tabi bu görüntü insanı tedirgin ediyor.Ayrıca 27 Ocak 'ta Çin yılbaşı tatili yeni bitmişti o nedenle de  ortalıkta    Çinl'i olmasa daotellerde bırakmış olabilecekleri kalıntılar filan tedirgin olmaya yeterdi.Bizim kaldığımız otele ilk sorumuz otelde Çin'li var mı en son ne zaman kaldı vs gibi sorular oldu.Her zaman kaldığımız otelimizin bu konudaki titizliğini biliyorduk.Bütün görevlilerin hepsi maskeli idi O sırada Çin'li turist de yoktu.

Ertesi gün mecburen MBK alışveriş merkezine gittik.Banka hesabımız orada idi.Çin'de virusun  pik yaptığı günlerdi ama henüz Bangkok'ta sıkı önlemler yoktu yine de bütün alışveriş merkezleri girişinde el dezenfektanı vardı.İlk işimiz eczanelerde maske aramak oldu.Birçoğunda kalmamıştı sonuçta bir eczacı bize kendisi için ayırdığı bir çift maskeyi verdi.

Bangkok'un sıcağı,kirli havası,kalabalık ortamı üç gün içinde maske takarak ve nefes alamadan dolaşmamız sonucu adaya ayak bastığımız andan itibaren öksürmeye başladım. Eyvah dedik ama bir yandan da virus bulaşsa bile kendini gösterme süreci 2 gün olamaz diye kendimizi rahatlattık.Adada tanıdığımız klinik ve sahibi tay doktor bile var,ayrıca bir Türk doktor arkadaşımız Phuket'te klinik açmıştı yani gidebileceğimiz sorabileceğimiz bir sürü  yer vardı.Ama ben Mikrobiyoloji dalında Prof. Doktor  olan kardeşim Berrin'i   telaşlandırmamak adına yine onun arkadaşı Göğüs Hastalıklarında  Prof. Dr olan  ve benim astım tanımda katkısı olan sevgili Ülkü'ye danıştım.O beni yönlendirdi eczaneden onun tarifi ile ve uygun bulduğu dozajda aldığım bir ilaç kürü ile öksürüğü ve nefes darlığını atlattım.

Adada sürekli olarak Ingilizce haber yayını yapan Al Jezire TV kanalından Asya ülkelerine sıçrayan virüsten ve Çin'de uygulanan şiddetli tedbirlerden haberimiz oldu.Ancak adadaki tatil ortamından dolayı virus gündemimizden düştü sadece el temiziliğine  çok dikkat ettik.

Bu arada adada tanıştığımız bazı yabancı arkadaşlarımız  Vietnam ve Kamboçya'ya planladıkları gezilerini, rezervasyonlarını iptal ettiler hatta bazıları uçak biletlerini yaktılar.Biz de Singapur ve Kuala Lumpur seyahat planından vazgeçtik. Allahtan rezervasyonumuz yoktu.

Bu arada İran'da virus patladı Italya'nın sinyalleri gelmeye başladı.Acaba erken mi dönsek dedik.
Sonra da dönüp ne yapacağız burası daha sağlam hem de sıcak belki dönüş tarihine kadar da bu olay azalır biz de rahat rahat döneriz dedik.Ancak vakalar artmaya başladı ve Italya'daki salgının artması neticesi huzursuz olduk.Adada İtalyanlar vardı ,yeni mi geldiler yoksa bizim gibi önceden mi geldiler bilemedik.Konuşmayı duyunca kaçtık uzaklaştık.Zaten sonra da olay pandemik hala gelince plajdaki herkesten kuşku duymaya başladık.

Türkiye'deki vakaların başlaması ile Tayland'da da aşırı tedbirlerin alınmaya başlaması yaklaşık aynı tarihlerde 10 Mart gibi başladı.

Biz dönüşte de 2 gün Bangkok'ta kalmayı planlıyorduk.Hatta 21 mart için Krabi- Bangkok biletimizi almıştık.Selçuk hala King Power'e gider miyiz Saksafon bara gider miyiz planları yapıyordu.Ben onlardan vazgeçmiştim çoktan amacım 2 gece Bankok'ta kalıp gece 1.45 te olan uçağa dinlenmiş olarak binmekti.Hatta bunun için de Sky Walk Condo  olarak ta anılan içinde inifinity pool,fitness,sky bar alışveriş merkezleri ve restoranları dahil her türlü lüks bulunan çok ta turistik bir merkezde olmayan 1+1 bir daireyi AIRBNB den rezerve ettim.İlgilenenler aşağıdaki linkten bakabilirler.

Sahiplerine de konutu dezenfekte etmelerini ve eve çamaşır suyu,alkol vs koymalarını söyledim.Bu arada Pegasus'tan da Uçağımız Sabiha Gökçen'e ineceği için Sabiha Gökçen-Bodrum biletimizi de almıştık.
Ama bizim asıl  telaş 18 Martta başladı.Önce Qatar'dan  24 Mart öğlen 12'de İstanbul'da olacak uçuşumuzun değiştiğini  akşam 19.00 da Istanbul'da olacağımızı öğrendik.Doha'da 7 saat beklememiz gerekiyordu.Tabi bu aynı gün Bodrum'a gidemiyecek olduğumuzu gösteriyordu.Aynı gün Pegasus ta Sabiha Gökçen-Bodrum uçuşunu iptal etti.Neler oluyor eyvah demeye başladık.Doha'dan Istanbul Havaalanına giden bir uçuş bulduk ve 12 saat süre ile müşteri temsilcisini Skype tan aramayı denedik ve sonuçta Ankara ofisi ile konuşarak bu uçuşta yer bulduk.Hemen İstanbul-Bodrum bağlantılı biletimizi de THY den aldık.

Yine aynı gün AİRBNB  bize mesaj atarak Kovid 19 nedeni ile artık Bangkok'un da güvensiz bölge olduğunu ve yerimizi bedelsiz iptal edebileceğimizi söyledi.Bu iptali yaptık Bangkok sevdasından vazgeçtik adada kalış süremizi 23 marta kadar uzattık tabi bu arada Krabi-Bangkok uçuşumuzun da tarihini değiştirerek 1 uçak parası daha verdik.

Neyse artık herşeyi ayarladık derken 20 martta Türkiye'de vakalar artmaya başladı ve 65 yaş üstündekilerin sokağa çıkması yasaklandı.THY de 65 yaş üstü yolcuları uçurmayacaklarını açıkladı.
Tekrar eyvah dedik Istanbul Hava limanından hiçbir yetkiliye ulaşmak mümkün değildi,THY çağrı merkezleri evet diyorlar THY böyle bir karar aldı ötesini bilmeyiz.Bir sürü yetkiliye bakan dahil tweet attık,gazetecileri aradık sonuçta bir gazeteci dedi ki o kadar abartmayın gelin kimsenin yasağı filan taktığı yok caddeler yaşlı insan dolu.Üstelik ikametiniz de Bodrum'da.Selçuk ta en kötü araba kiralarız yine gideriz dedi.Tabi girişte karantina var mı yok mu o da net değil.Sonuçta gözümüzü karartıp yola çıktık.İyi ki de yola çıkmışız iyi ki de Bangkok'tan vazgeçmişiz aynı gün Bangkok'ta her yer kapatıldı.Tabi bu arada bizim yola çıkış tarihimizden sonra adaya da giriş çıkışlar kapatıldı.Adada kalan yabancı uyruklular belirlenen 3 otele zorunlu olarak yerleştirildiler evleri olanlar haricinde herkes panikte öbür türlü daha izole yaşayabilirlerdi halbuki.Bu arada dalgıç arkadaşımızın  da bilet bulmadığı için gelişi 3 Nisan'a kaldı şu anda İstanbul'da karantinada.Sonuçta kıl payı kaçmışız.

Seyahatimiz  Tayland saati ile 23 Mart öğlen 1.00 de başladı.O saatte  otelden transfer aracı bizi aldı.Türkiye saati ile 24 Mart akşam 8.00 de evde idik.Yani tam 35 saat sürmüş.

1-Koh Lanta adası-Krabi Havaalanı özel transfer aracı ile.

Adadan çıkarken feribota binmeden ateşimiz ölçüldü insan bir de yola çıkmadan ya ateşim çıkarsa ya öksürük olursam diye korkuyor ya  korktuğumuz da başımıza geldi.Feribota binmeden ölçülürken sorun yaşamadık. Krabi Hava alanına girerken yine ateşimiz ölçüldü tabi hava sıcak stres var Selçuk'un ateşi  37 çıktı.Oturttular bekle dediler 2 dakika sonra ateş 37.5 oldu adadan çıkmadan turp gibiydi halbuki.
Sonuçta bekleyen birkaç kişi daha vardı.2 dakika sonra Selçuğun ateşi düştü içeri alındık.Ama Selçuğun yüz ifadesini ve yaşadığımız stresi unutamam.Tabi hava alanı oldukça boştu ama yine de insanlara mesafeli durduk.

Krabi Havaalanı  aşağıda ise alandaki restoran. Her zaman çok kalabalık olur.Bizim Bangkok- Istanbul uçağımız gece 1.45 olduğu için birşeyler atıştıralım dedik.Birer soğuk sandviç aldık ambalajını ilaçladık açtık.Ellerimizi dezenfekte ettik yedik.

2-Krabi-Bangkok

Uçağa bindik nispeten tenhaydı turist sayısı da azdı.Çantamızda ful donanım el sabunu, kolonya dezenfektan, maske vs vs.çifter çifter vardı..Panik halinde bol bol süründük.Bangkok'ta uçaktan inince bir de ne görelim sadece ikimizin bavulu geldi.Başka bavul veren olmamış.Bavulları dezenfekte ettik ellerimizi yıkadık

Bangkok'ta Don Muang Havaalanına indik.Oradan uçuşumuzun olduğu Suvarnabhumi Hava alanı yaklaşık 40 dakika ücretsiz servis var.Servisi beklerken bir adam geldi içeri girmemizi söyledi.İçeride tekrar ateşimiz ölçüldü pasaport ve kimlik kontrolu yapıldı ve elimizin üzerine damga vuruldu o damga ile servise alındık.

Yaklaşık saat akşam 7.00 civarında idi ve Bangkok caddeleri çok boştu inanamadım.Trafikte filan hiç beklemeden alana geldik.İçeri girereken kapıdaki görevliler uçuş bilgimize bakıp giysimize sarı pul yapıştırdılar.Ben başkalarında da beyaz pul yapıştırdılar zannettim yanlış görmüşüm herkese o gün sarı pul yapıştırmışlar.O pulun rengi hergün değişiyormuş.Ateş filan ölçen olmadı sonra gidip öğrendim tabi termal kamera ile çoktan ölçmüşler.Aşağıdaki görüntüler de Don Muang ve Suvarnabhumi hava alanlarından.

Bu boş alanda yaklaşık 5-6 saat bekledik.Uçağı ertelenenler veya iptal olanlar vs bir sürü şaşkın insan vardı ortalıkta.Biz online check-in yapmıştık.Bavul beklerken arkamızda Alman bir çift vardı.5 yıldızlı otelde çok ucuz ve lüks tatil yaptık ama ailelerimiz huzursuz oldu ondan dönüyoruz dediler.Aile onlardan tuvalet kağıdı peçete filan istemiş Amazon kilitlenmiş Almanya'da.

3-Bangkok-Istanbul

Yolculuğumuzun Bangkok-Doha ayağı tahminimizden çok kalabalıktı.Selçuğun yanına düzgün bir Alman adam geldi.Tabi yine de çok dikkat etmek gerekiyor.Ben en çok maskelerden rahatsız oldum.Şimdi duyduklarım da haklı çıkarıyor beni.Maskeyi sürekli takamadık,yiyecek içecek verdiler indirdik tekrar taktık.Ben maskenin içini takmadan spret ile dezenfekte ettim. Bu sefer de içime ilaç çekicem diye takmadım bir sürü saçmalık sonra o maskeyi attım yenisini taktım yani sürekli maske ile boğuştum.
Doha -Istanbul  uçağımız çok tenha idi.Türkiye sınırlarını birçok ülkeye kapattığı için  Istanbul'a giden yolcu azdı o nedenle rahat geldik.

4-Istanbul-Bodrum
Istanbul'a inmeden önce Hosteslerin dağıttığı bir formu doldurduk.Formda isim soyad kimlik no pasaport no nın dışında oturduğumuz koltuk no su,bizim dışımızda iletişim kurulacak kişinin telefon numarası,ikametgah adresimiz soruluyordu.15 günlük evde izlasyon kurallarına uyacağımızı beyan edip imzaldık.
Istanbul'a inince önce rahat bir nefes aldık.Memleketimize gelmiştik.Ama yeni bir sınav bizi bekliyordu.Acaba gümrükten rahat geçecekmiyiz?Ya ateşimiz çıkarsa!,Ya karantinaya alırlarsa!(bu konuda Tayland'dan gelenlerin henüz karantina'ya alınmadığını bilmemize rağmen ve uçakta doldurduğumuz forma rağmen telaşlandık)

Gümrük sırasında en fazla 10 kişi vardı.Birçok kişini mesafeli ve maskeli olmasına rağmen bazılarının aldırmaz tavırlarına karşı onları uyardık.sıranın yan tarafında da bir muayene odası ve sağlık ekibi vardı.Bizim önümüzdeki bir kadını o odaya aldılar biz geçtik,meğersem termal kamera varmış hiç hissetmeden ülkeye girişimizi yaptık.Dış hatlardan iç hatlara geçerken hava alanının görünümü gerçekten etkileyici idi.

Bavul alma yerleri,yürüme bantları bomboştu,bütün dükkanlar kapalıydı.

Istanbul-Bodrum
Biz alana öğlen 12.00 de indik.İşte gümrük, bavul ,dezenfekte işleri bitince iç hatlara geçtik.Uçağımız akşam 18.00 de idi.İnşallah uçağa da alınırsak bu iş biter dedik.THY yetkilisi biletimize baktı siz zaten bileti önceden almışsınız sorun yok dedi.Bavullarımız verdik rahatladık.

Tabi sorun bununla da bitmiyor.Uzunca bir aradan sonra her yerin kapalı olduğu ve dışarı çıkma izninizin olmadığı bir ortamda eve dönüyorsunuz.Hele geldiğimiz saatte zaten sipariş verebileceğimiz bir yer de yoktu. Sağolsun Selçuk'un kardeşi Faruk bizim için acil olan birkaç günlük  kahvaltılığımızı suyumuzu aldı,annemiz  de bize yemek hazırladı hepsini biz eve girmeden eve bırakıp çıktı Faruk.Onlarla da ne olur ne  olmaz temas etmedik.Selçuk ertesi gün Jandarmadan izin alarak bilgisaylarımızı banka kasasından aldı bir de benim astım ilaçlarımı tabi maske takarak.Bir daha da evden çıkmadık.

Sonuçta 14 günümüz doldu.Şu anda huzurluyuz tabi herkes gibi dikkat ediyoruz.Alışverişlerimizi online yapıyoruz zaman zaman da genç komşularımızın yardımı ile.

Bu yaşadıklarımız gerçekten kayda alınması gereken ileride ibretle hatırlıyacağımız olaylar olduğu için detaylı yazdım.

Herkese sağlıklı günler dileklerimle anılarımı yazmaya devam ediyorum.