İLGİNÇ ANILARIMIZ İÇİN RESMİ TIKLAYINIZ

LA PAZ

La Paz'a gidişimizin birkaç nedeni vardı.Birincisi Bolivya sınırları içinde kalan Titicaca gölünü görmek ve Cusco'ya giden yolu  bölmek tabi bu arada en azından Bolivya kültürünü de biraz tanımış olacaktık.Planımızı Iquique 'de yaptık.Oradaki ev sahibimiz (AIRBNB) tesadüf La Paz'lı imiş.Ben Internet'ten La Paz ile ilgili olarak özellikle hava alanının dünyanın en yüksek havaalanı olduğunu (rakım:4065 mt )ve o nedenle oksijen yetersizliğinden insanların nefes almakta güçlük çekebileceğini bu nedenle  alana inince yavaşa hareket edilmesi gerektiğini okumuştum.La Paz ise 3500 mt rakım ile havaalanının biraz altında kalıyor.

Havaalanından şehire inerken taksi şöförü çekti

Ben biraz umursamadım galiba, internette bazen abartılı bilgi de olabiliyor.Bir de La Paz'da hiç kalmayız ,direkt hava alanından bir şekilde Titicaca gölüne gider orada kalırız diye düşünmüştüm.Ama Iquique'de planlar değişiti.Ev sahibimiz Jamil dedi ki 'o göle hava alanından gidemezsiniz ulaşım kolay değil mutlaka La Paz'da kalıp oradan gitmelisiniz hatta günü birlik gidip dönebilirsiniz kalmanıza gerek yok.'

Hal böyle olunca mecburen La Paz 'da iki gecelik bir yer ayarladık gerekirse de uzatırız dedik.
Tabi bir başka konu da deniz kenarından tek seferde o rakıma ulaşmamızdı. Hava alanna inice başımız döner gibi oldu herhalde şartlandık dedik ama o his geçmedi.
Taksiye bindik otele giderken hafiften bir başımız ağrır gibi oldu.Otele girince resepsiyonun yanındaki bir masada daha önce tanımadığımız bir bitki ve su ısıtıcısı, bardaklar gördük.Kayıt yaptırırken hemen bize bu bitki yapraklarından çay yapıp ikram ettiler (coca yaprakları).

Yazılanlara göre bu yüksekliğe vücut alışana kadar baş dönmesi kusma ,baş ağrısı nefes alamama gibi semptomlar görülürmüş.Resepsiyondan bize ayrıca aspirin de verdiler.

En büyük şansımız kaldığımız otel oldu.İyi bir seçim yapmışız çünki yemek için dışarı çıkmak zorunda kalmayacaktık;La Paz'ın meşhur et lokantası bizim otelin altında imiş

servis böyle geliyor servisten önce garsonlar gelip yemek önlüğünüzü bağlıyor.

Bu da Bolivya Birası her dildeki anlam ve isimler  bazen çok komik oluyor.

Zaten otelin içinde de yeterli iklimlendirme ve havalandırma olduğu için hafif bir baş ağrısı dışında bir şey hissetmedik.Birer de bira içince odada hemen uyuduk.
Bu arada ayırttığımız oda 1+1 bir daire çıktı.Mutfağındaki tabağı çanağı ile her şey mükemmeldi.

Camino Real Aparthotel, Downtown

Biz iki günlük planımızın birinci gününde şehri gezeriz ertesi güne de Titicaca'ya gideriz diye düşünmüştük.Ama sabah keyifli uyanmadık.Hafif baş ağrısı ve bulantı hissi vardı.Benden çok ta Selçuk rahatsız oldu.Otel lobisinde bulunan oksijen tüpünü bağladılar hemen biraz rahatladı.Kahvaltıdan sonra otelin ayarladığı bir taksi  ile şehir turuna çıktık.Takside yine oksijen tüpü vardı daha doğrusu otelden ayarladılar.Taksi bizi şehir merkezine ve önemli yerlere götürdü ve bekledi biraz nefessiz kalınca hemen araca döndük.Taksi şöförleri de eğitimli oksijen tüpü bağlamayı ve nabız saymayı filan biliyorlar.

Taksideki oksijen tüpü

Selçuğa Oksijen bağlı taksideyiz
La Paz sokaklarında gezerken gördüğümüz bir firma ismi yine dillerin enteresanlıkları

La Paz dediğim gibi tepeler üzerine kurulmuş bir şehir

La Paz şehir merkezi rengarenk.Özellikle La pazlı yerli kadınların giyimi çok ilginç

Taksi şoförü bizi 'Moon Valley 'denilen bir turist merkezine götürdü.Peri bacaları gibi oluşumlar ilginç.

Birinci gün şehir merkezini  ve çevresini gezdikten sonra otele dönüp dinlendik ve ertesi gün Titicaca gölüne günübirlik gitmek için taksi şoförünü ayarladık.Sabah 8 de uyandık yolculuk için.Maalesef resepsiyondan bize Göle giden yolu siyasi göstericilerin tuttuğunu barikat filan yaparak geçişi engellediğini söylediler.Başka bir yol varmış o da emniyetli değilmiş ve çok uzunmuş.Bu gösteri öyle bir gün sürmez birkaç gün devam edermiş.Çaresi ertesi gün Cusco'ya gitmeye karar verdik,nefes almakta zorlandığımız bu şehirde daha fazla kalmayalım dedik.Ama günü değerlendirmek için bu sefer yavaş yavaş yürüyerek  ile civarda gezdik.Sabahki turumuz bitti öğleden sonra da Cusco'ya uçak bileti alalım dedik.Ancak oralarda bu işler kolay değil.Aynı firmanın İngilizce sayfasına girince fiyatlar yüksek ispanyolca sayfada ise aynı uçuş daha ucuz  görünüyor.Tabi ispanyolca sayfada her yazılanı  anlayamayınca işlemi tamamlıyamıyorsun. Allahtan uçak firması otele yakınmış.Selçuk dışarı kıpırdayamadığı için ben yavaş adımlarla yürüyerek acenteye giderek uçak biletimizi aldım.
Gerçekten Günay Amerika'nın güneyi ile kuzeyi hem iklim hem insan profili hem de medeniyet olarak çok farklı geldi bize.
Şehri gezerken bir güzellik yarışması kızlarına denk geldik
Ocak sonu Şubat başı karnaval  günleri Güney Amerikada.Bu çocuklar da prova yapıyorlarmış yaklaşan karnaval için.