İLGİNÇ ANILARIMIZ İÇİN RESMİ TIKLAYINIZ

CUSCO

HAYALLER ŞEHRİ CUSCO

Yazılacak çok anı var Cusco ile ilgili o nedenle aşağıdaki gibi iki madde halinde grupladım anlatacaklarımı.
  1. Şehir ve civarındaki izlenimlerimiz
  2. Machu Picchu ile ilgili herşey
Biz Cusco 'ya La Paz'dan geçtik.La Paz'ın rakımı Cusco'dan daha yüksek olduğu için
Cusco'daki 3300 mt yüksekliğe alışırız dedik ama tam olmadı ilk gün yine baş dönmesi ve ağrısı vardı gidene kadarda hafif hafif sürdü. Cusco'ya Güney Amerika'nın popüler hava yolu şirketi Latam ile (Lan ve Tam Airlines olarak birleşmişler)ile gittik.Cusco hava alanı küçücük karanlık ve kalabalıktı.Gümrüğe girebilmek için yaklaşık 1 saat bekledik.Sıkı arama yapıyorlar nedeni ise Peru'da uyuşturucu kaçakçılığının çok yaygın olması imiş.
Kaldığımız otel Ramada By Wyndham Costa Del Sol Cusco idi.Son derecede otantik ve revizyondan geçmiş eski taş bir yapı olan otelimizde kahvaltı dahil gecesine 95 USD ödedik.Bu gezide genellikle gecesi 100 USD civarında otellerde konakladık.Tabi ki herkesin bütçesine uygun daha farklı oteller de var.Ama bu tip oteller 3-4 yıldızlı oluyor.Çok lüks olmasa da her türlü konforu oluyor.Uzun gezince biraz rahatlık arıyor insan.Bir de en önemlisi merkezi olması. Kalınan yerden  her yere rahatlıkla yürümek 1. tercihimiz oluyor genellikle.Bu otel de bu kriterlere çok uygundu.

Cusco'ya 5 gün ayırmıştık,doğru hesap yapmışız gezilecek çok yer vardı ayrıca Machu Picchu' ya gitmek için öğrenmemiz ve planlamamız gereken birçok şey vardı.

otelin avlusunda

Otelin avlusunda turistik eşyalar satan kadın ve çocuğu

Cusco Şehir merkezi bir hayal şehir her tarafı Inca medeniyetinden kalma yapılarla dolu özellikle tapınaklardaki taş işçiliği mükemmel.Şehirde gezerken İnka'ların ruhunun dolaştığını hissediyorsunuz adeta.O büyüleyici hissi anlatmak zor.

HAYAL ŞEHİR CUSCO'dan görüntüler

PARANTEZ
1.günümüzde otele yerleştikten sonra şehir turuna çıktık.Turist otobüsünü beklerken sırada bir
hanımla tanıştık Arjantin'li imiş.Bize Türk olduğumuzu öğrenince  Türkçe merhaba dedi.Tabi ilginç.Kızkardeşi bir Türk ile evli imiş.Hikayeleri uzun.Eniştenin adının Vamık olduğunu söyledi nadir bir isim yanlış biliyor sandık ama gerçekten de öyle imiş sonradan beyefendi ile tanıştık bile.Kardeşi Claudia da ertesi gün Türkiye'den gelecekmiş Cusco'ya.Seyahat etmenin ilginç yanları bunlar.

Estlella'ya birden ısındık.Hemen face'ten birbirimizi ekledik.O akşam beraber yemek yedik tipik bir peru restoranında.Peru yemekleri çok güzel ve değişik.Estella ile öyle bir dostluk kurduk ki o da bizim hikayemize bayıldı.Lima'da tekrar karşılaştık tesadüfen.Daha doğrusu otellerimiz çok yakınmış bu sefer Türkiye'de yaşayan Claudia ile geldi bizim otele onunla da tanıştık.Sonra irtibatımız  devam etti hatta öyle ki 2017 yılında Tayland'a geldi ve Koh Lanta adasında ona ev sahipliği yaptık büyük bir keyif ile.

Hikaye'ye devam edelim tabi Cusco'da iken bir binanın önünde uzuun kuyruklar gördük meğerse Machu Pichu'ya giriş bileti kuyruğu imiş.O da belki 2 gün sonraya filan ancak bilet alınabiliyormuş.
Bu arada oraya ancak tren ile gitmek mümkünmüş ve bu tren yolculuğu için internetten bilet almak mümkünmüş.Incarail ve Peru Rail çalışıyormuş  o hatta.
Sonuçta yaptığımız araştırmalar göre Machu Pichu'ya gitmek için izlenecek yol ve maliyetini hesaplayarak:
1-Cusco'dan Tren istasyonuna ulaşım-taksi ile yaklaşık                                  20 $
2-Tren İstasyonundan Aquas Calientes kasabasına tren ile gidiş-dönüş          90 $
3-Aquas Calientes kasabasından dağa çıkan otobüsle gidiş-dönüş                  50 $
4-Machu Pichu ören alanına giriş bileti                                                            80 $
Sonuçta ortaya yaklaşık kişi başı 250$ gibi bir rakam çıktı; artı öyle bir araca atlayıp gidemiyorsun epeyi zahmetli bir iş olduğu da anlaşıldı.
Biz bu rakamları hesapladıktan sonra rehberlik hizmeti veren otelin ayarladığı bir firmadan teklif aldık yukarıdaki rakamlara yakın teklifler verdiler ayrıca bütün bilet alma işlemlerini gerçekleştirdiler otelden transferimizi sağladılar.İyi ki de öyle yapmışız bu firmadan 2 ayrı tur aldık.

SAKLI VADİ TURU

Tur rehberimiz ve Andean dağında yaşayan köylü kadın

Chincheros dağ köyünde dokumacılık yapan köylüleri izledik alpaga yününden ürünleri gördük.

pisaq harabeleri

Ollantaytambo daki harabeler ve teraslar halinde yukarıya çıkan piramit basamaklar.Sulama sistemi eski inka medeniyetlerinden kalma.

Saklı Vadiye gidilir de Alpagalar görülmez mi

2-Matchu Pittcu
Dünya miraslarından biri olan bu harabeler yıl içinde çok fazla turist çekiyor.Yukarıda anlattığım gibi oraya gitmek hem fiziksel olarak hem de maliyet olarak oldukça zahmetli.Bir de 60 yaşında iseniz o dağları tırmanmak filan sıkı enerji istiyor.
Sabah çok erkenden yani 5 gibi turun transfer aracı bizi otelden aldı ve tren istasyonuna gittik.Biletlerimizi verdi ve Machu Pitchu'ya gidince rehberlerin bizi karşılıyacağını söyledi.

Cusco'ya bu trenle gittik.Çok rahat ve konforlu idi.

Trenden indiğimiz Aquas Calientes kasabası.Orada otobüse bindik dağa çıkmak için.

Bu şirin kasabada da hosteller ve oteller var.Bazıları da erken kalkmamak ve otobüsü kaçırmamak için birgün önce buraya gelerek kalmayı tercih ediyor.

SONUNDA MACCHU PİCHU'YA ÇIKTIK

Bunu birçok kişinin algıladığı gibi bir zafer başarılmış bir görev gibi kabul etmek gerekiyor çünki o harabelere tırmanmamız birkaç aşamada ve kademede oldu.Turun en yaşlıları bizlerdik.Her seferinde rehberimiz tam biz pes etmek üzereyken bir üst kademde bizi bekleyerek destek verdi.Tabi oraya gitmeden önce bize birer sırt çantası yaparak yağmurluk şemsiye sinek kovucu ve su almamızı istediler.Gerçekten sabah serin oluyor ve yağmur yağma ihtimali de var ama bir saatten sonra o basamakları tırmanırken kan ter içinde kalıyorsunuz elinizdeki yüklerle.

Dünya Mirasları listesinde yer alan Machu Picchu antik kenti 1450 yılında kurulmuş.Şehir ormanlar arasında saklı kaldığı ve ulaşımı çok zor olduğı için İspanyol istilacılar tarafından bulunamamış.Bu kent 100 yıl sonra terkedilmiş.Şehir 1912 yılında bir Amerikalı kaşif tarafından bulunmuş.Antil kentte bulunan kalıntılar özellikle de taş işçilikleri medeniyetleri hakkında bilgi veriyor ve hayranlık uyandırıyor.

Macchu Picchu harabelerinden otobüsle yine Aquas Calientes kasabasına döndük ve bu şirin kasabada tren beklerken yemek yedik dolaştık.

PARANTEZ
Yine ilginç bir olayla trende karşılaştık.Karşımızda bir Colombiya'lı  çift oturuyordu trende tanıştık sohpet ederken trenin bizden öndeki koltuklarından birinden yakışıklı bir delikanli kalkarak yanımıza geldi merhaba Türk müsünüz diyerek.Bu tür yerlerde kendi başına gezen Türk görmek çok nadir olduğu için o da biz de şaşırdık.Tabi o daha da fazla babası anası yaşında bir Türk çifti oralarda görmek ona da çok ilginç gelmiş olmalı ki nereden geliyorsunuz filan sordu; Bodrum deyince iyice şaştı.Çünki adı Turgut Karabağlı olan arkadaş doğma büyüme Turgutreis'li imiş.Çocuk Sao Paula'da gastronomi stajı yapıyormuş bizim son durağımız!!!! gelince beni arayın dedi otel ve restoran isimleri verdi şaştık kaldık.

Cusco'daki bu hayli ilginç ve eğlenceli gezimizi de noktalamış olduk