İLGİNÇ ANILARIMIZ İÇİN RESMİ TIKLAYINIZ

FİLİPİNLER

Biz Filipinler'e Hong Kong 'dan geçtik.11 Mart 2011 de Japonya'daki Tsunami sırasında Hong Kong 'da idik.Fukishima Nükleer santralından yayılan radyasyonun Filipinler sahiline ulaşma riski vardı.Hergün haberleri izledik.Tehlike kalkınca da Filipinlere' geçtik.Ancak ülkeye girişimiz de çıkışımız da problem oldu.
Ülke hem çok fakir hem de çok anormal kuralları var.Hong Kong'dan çıkış yaparken dönüş biletimizi sordular yani biletimiz gidiş dönüş olmalıymış.Halbuki biz dönüşümüz Bangkok olsun istiyorduk çünki Türkiye'ye Bangkok'tan uçacaktık ve eşyalarımızın büyük bir bölümü oradaydı.Sonuçta başka çare kalmayınca son anda Hong Kong'a bir dönüş bileti aldık.Manila'da biletimizi domestik uçuşla değiştirdik tabi lüzumsuz vakit kaybı,uğraşma hatta parasal kayıp.Bu şekilde başlayınca da tabi enerjimiz düştü.Ayrıca Tayland'daki gibi turizm çok gelişmemiş,turist ofisleri yetersiz o nedenle size daha çok iş düşüyor.Bu nedenle de en kolay ulaşılan en turistik yerlerine nokta atışı gittik.Manila, Cebu ve Boracay adası gittiğimiz yerler.Tabi ki uğraştığımıza değdi çünki çok değişik yerler gördük ve olaylar yaşadık.

Biz önce Manila'ya gittik.Oradan Cebu'ya Cebu'dan da Boracay adasına geçtik. Boracay adasında iken Boracay -Manila ve Manila-Bangkok biletlerimizi aynı gün için aldık.İk uçuşumuz arasında yaklaşık  3 saat vardı.Rahat yetişiriz dedik.Tabi Domestic uçuşların hava alanı ile International uçuşların hava alanı biribirinden ayrıymış  bu zaten normal ama aralarında yaklaşık 1 km varmış ve iki alan arasında servis otobüsü ile ulaşım sağlanıyormuş.Ancak biz tam  bir protesto yürüyüşünün yapıldığı  gün ve saate denk gelmişiz.Hal böyle olunca servis otobüsünü iptal etmişler.Çünki yürüyüşten dolayı otobüsün geçmesi imkansız.Biz taksi ile International hava limanına gidelim dedik belki arkalardan filan ulaşırız diye düşündük ancak iki alan arasında sadece tek yol varmış.Sonuçta santim santim ilerleyen taksi ile alana ulaştığımızda uçağımız kalkmak üzere idi kapılar kapanmıştı.Thai Hava yolları şirketi biletimizi ertesi güne değiştirdi ancak konaklamamızı ödemedi.O gece hava alanı otelinde kaldık bir daha bu stresi yaşamamak için.
Ertesi gün ise uçağımızın  saat 14:00 te olmasına rağmen hava alanına erken gitmemiz tavsiye edildi tabi iyi ki de erken gitmişiz çünki prosedurler çok fazla ,uzun kuyruklarda bekliyorsunuz.Orada da check in yaparken Bangkok'tan nereye gideceksiniz Türkiye'ye dönüş biletinizi gösterin dediler artık yeter dedik allahtan yanımızda vardı da sorun yaşamadık.

MANİLA
Manila'da 2 gece kaldık.Havaalanından taksiye otelin adresini verdiğimizde terslik başladı.Bast Western otelde yer ayırtmıştık.Adresi de verdiğimiz halde taksici bizi otel yerine şehrin başka bir bölgesinde olan Best Western Suites 'e götürdü.Tabi geri dönüşümüz hem extra para hem de zaman kaybına neden oldu.Manila'da ilk gecemizde otelde yedik.Zaten günümüz uçak biletini değiştirmek için acente aramak ve acentede uzun kuyruklarda beklemekle geçti.Neyse sonuçta  Hong Kong biletimizi Manila-Cebu tek yön olarak değiştirdik.Manila'da ilk dikkatimizi çeken Amerikan ciplerinin boyanıp modifiye edilerek toplu taşım olarak kullanılmaları idi.Bu araçlara jipney diyorlar.
İkinci günümüzde ise otelimize 10 dakika yürüme mesafesinde olan tarihi merkezi,meşhur Rizal Parkını gezdik ve güzel düzenlenmiş Liman boyunca yürüdük akşam için ise oranın en meşhur iskele lokantası olan Harbour View Restoran dan yer ayırttırdık.Restoranın gece manzarası ve yemekleri güzeldi.Amerikan sefaretinin tam arkasında olan bu mekanı tavsiye ederim.Unutamdığım anılarımdam biri de restorandan otele dönerken karşılaştığımız sokakta yatan evsiz ailelerdi.Caddenin ortasına kurdukları derme çatma çadır,masa sandalye yatak gibi eşyalarla yaşayan çocuklu ailelerin manzarası içler acısı
Kaldığımız otelin turizm  deskine Filipinler'de 15 günümüzün olduğunu ve nereye gitmemizi tavsiye ettiklerini sorduğumuzda bize Cebu ve Borakay dediler biz de planımızı ona göre yaptık.
CEBU

Cebu Filipinlerin 2.büyük şehri.Şehirde en dikkat çekici yapılar İspanyol-Filipin kultürünün karması olan kiliseler,tapınaklar ve heykeller.Biz son günümüzde taksi kiralayarak bu tapınak ve kiliseleri gezdik,plajını uzaktan gördük deniz çekilmşti ve kirliydi.Taksi şöförü bizi gezdirirken şehrin sırtlarından etrafı tel örgü ile çevrilmiş sitelerden geçtik.Normalde bu sitelere giriş yasakmış.Mal sahipleri genelde zengin çinlilermiş,halk çok fakir olduğu için kendilerini emniyete almışlar.

Büyük şehir olması nedeni ile kennte  büyük oteller,alışveriş merkezleri olsa da şehir merkezini yürüyerek dolaşmak mümkün.Cebu'd 4 gün kaldık.
Kaldığımız Golden Peak Hotel 3 yıldızlı olup şehir merkezine ve alışveriş merkezlerine çok yakın bir konumdaydı.En güzel özelliği ise ust katlardaki odalardan şehir manzarası ve günbatımı görünümü idi.

Akşam yemeklerimizi geniş bir alana yayılmış ve çok güzel tasarlanmış olan Ayala Alışveriş Merkezi'nde yedik.Alışveriş ve eğlence için özellikle dış teraslarındaki oturma ve restoranları ile şık bir mekan.Oradaki ilk gecemiz dünya saati (earthhour)hareketinin uygulandığı geceye denk geldi.Haberimiz olmadığı için restoran ararken bir anda karanlığın içinde kaldık restoranlar hazırlıklı olduğu için hemen mumları kandilleri yaktılar.Planlamadan romantik bir akşam geçirmiş olduk.
Cebu'daki diğer bir enteresan olay ise cebu hapishanesinde mahkumların dans gösterisi idi.You tube da dolaşan bir video'dan haberimiz olmuştu böyle bir gösteriden.Araştırdık bu işi planlıyanın belediye olduğunu öğrendik.Enteresan olan gösterilere 2 yıl aradan sonra ilk defa başlanıyor olması ve her ayın son Cumartesi yapılıyor olması ve bizim de Cebu'da bulunduğumuz 2. günün 31 mart ve Cumartesi olmasıyıdı.Bir sürü tesadüf bir araya gelince bu gösteriyi izleme imkanımız oldu.Detaylarını Serüvenimizden İlginç Anılar bölümünde görebilir aşağıdaki linkten de ulaşabilirsiniz.
CEBU HAPİSHANESİhttps://youtu.be/J2blBGYbo2I

BORACAY ADASI

Bugüne kadar gördüğüm en temiz plaj ve deniz diyebilirim.plajda sigara içmek ve çöp atmak yasak ve çok sıkı kontrol var.
Biz Boracay adasına Cebu dan Cebu Pacific hava yollarından bilet alarak gittik.Ama yine bir Filipinler sürprizi olarak Boracay adasına kalkan teknelerin  iskelesine çok yakin Caticlan Hava alanına ineceğimize ve biletimiz de o şekilde alindigi halde son dakika hava şartlarından dolayı uçağımız Caticlan 'a 3 saat mesafede başka bir alana indi ve bizi oradan minibusle transfer yaptılar.Uçaktan inip te minibüsü bulana kadar yasadigimiz stres,3 saat yol gitmenin getirdiği zaman kaybı ve yorgunluk ta cabası.Ama uğraştığımız,değdi cunki muhteşem bir adaya ulaştık.

Boracay'da oteller 3 ayrı  bölgede toplanmış.Eski tekne yanaşma istasyonları simdi bu bölgeleri tarif etmek için kullanılıyor.En popular olanı 2 no lu istasyon.Biz orada  Red Coconut Beach Hotel'de kaldık.Otelin çok güzel bir bahçesi ve yüzme havuzu vardı.Boracay'in bu bölgesinde sayısız restoran ve çarşı var.Restoranlarda italyan.ispanyol mutfakları dahil her turlu seçenek vardı.Keyifli günler geçirdik.Adada
en çok güney koreden  grup halindegelen genc genç turist grupları ilginizi çekti.Avrupalı turist amerikalı turiste kıyasla ,çok azdı.
Boracay'da tekne turu yaptık,tekneler değişik katamaran gibi.Deniz ciddi ddalgalaydı ama gerçekten çok eğlenceli bir gezinti oldu.
Bir de adanın doğu sahili var BOMARAG BEACH  orası tam bir surf cenneti  sahil çok rüzgar aldığı için bütün surfculeri orada görebilirsiniz.