İLGİNÇ ANILARIMIZ İÇİN RESMİ TIKLAYINIZ

mahkumlarla dans


Sene 2010.O sıra You Tube da izlenme rekoru kıran bir video vardı.
Bir hapishanedeki mahkumların Michael Jackson'un meşhur Thriller dansı.Ben bir yerde okumuştum bu dans Cebu 'da diye.Filipinler'de bu tür olayları bulmak zor.Ülke turizm açısından çok geri.Cebu'da birden aklımıza gelince bir soralım dedik.Çok şanslı idik.Dans gösterisine iki yıl aradan sonra o yıl tekrar başlıyacaklarını ve her ayın son cumartesi bu gösterinin yapılacağını söylediler.Takvime baktık.Gunlerden Cuma ve martın son cuması yani gösteri bir gun sonra.Gösteri ücretsizdi ve belediye organize ediyordu.Hemen adımızı yazdırdık.Cumartesi günü belediye önünden kalkan servis otobüsleri ile şehrin tepelerindeki hapishaneye gittik.Mahkumların dans edenleri hapishanenin avlusuna toplanmıştı.Tertemiz bir örnek giyimlilerdi.Dışarıya çıkamayanlar ise pencerelerden tezahürat yaptılar.Bu dans olayı hapishanedeki mahkumların rehabilitasyonu,stres atması amacı ile planlanmış,dansın koreografisi ve mahkumların çalıştırılması ise ülkede ünlü bir koreograf tarafından yapılmakta imiş.
Hapishanedeki lady boy











O insanların bizi karşılaması,avludaki danslarında yüzlerindeki mutluluk ve gurur ifadesini unutamam.Bize muhteşem bir gösteri sundular.Dediğim gibi turizm konusu ve tanıtım zayıf olduğu için gösteriyi turist olarak izleyen bizden başka yok gibiydi.Herşey çok güzel gitti.Ancak çıkışta büyük bir kalablalık vardı servis bekleyen ve otobüsler bir türlü gelmedi.Bir Filipinli'nin aklına uyduk kenarda bekleyen motorsikletli çocukların arkasına bindik.Eşim öndeki motorda ben bir başkasında.Oğlan tüy siklet kilomuz yarı yarıya,yokuş korkunç dik.Tepetaklak olmadan indik ama ne iniş soğuk terler döktüm.Ama o danslar ve o insanların danstan sonraki gururu  ve sevinci görülmeye değerdi.


videolar için tıklayınız
video1
video2
video 3
youtube link

Hiç yorum yok:

BANA ULAŞIN.......

Ad

E-posta *

Mesaj *

BOYADIĞIM MERCAN TAŞLARI