İLGİNÇ ANILARIMIZ İÇİN RESMİ TIKLAYINIZ

MALEZYA

Biz Malezya'nın çeşitli şehirlerine gittik.Özellikle de Tayland ile sınır kapısı olması nedeni ile visa için ve giriş çıkış yapmak için Malezya'ya gitmek bir neden oldu.Hem uçak ile hem de Lanta adasından tekne ile değişik yerlerine ulaşabilirsiniz.

Biz aşağıda görülen şehirlerini dolaştık Malezya'nın.Bence Malezya'nın iki önemli özellği var diğer asya ülkelerinden farklı olarak.Birincisi üç ayrı ırkın birarada ve sulh içinde yaşadığı birbirine saygı duyduğu bir ülke.Müslüman,Hintli ve Çinli nüsus birarada yaşıyor.Ticaret çinlilerin elinde.Malaylar devlet yönetiminde Hintliler ise daha çok hizmet

sektöründe.Hatta öle ki bazı şehirlerde malaylar çokken bazı şehirlerinde de çinli nüfusun hakimiyeti var.Bu nedenle de herkes iyi ingilizce konuşuyor çünki herkes kendi okulunda kendi dilini yazmayı ve konuşmayı ayrıca öğreniyor.Bir önemli özellik te temizlik ve bakım.Bütün gittiğimiz yerlerde yollar,parklar tertemizdi ve son derecede bakımlı idi.

MELAKA

Biz Melaka'ya Singapur'dan otobusle gittik.6 7 tane otobüs şirketi var.Hepsi birbirinden temiz rahat ve düzgün.Singapur Melaka arası yaklaşık 238 km.yani 3.5 saat gibi bir süre alıyor yolculuk.Yollar düzgün temiz,otobüste su verdiler içecek olarak.Gerek Singapur gerekese Melaka otobus terminalleri çok düzgün.
Biz Melaka'ya önceden yer ayırtarak gittik ancak booking com vs gibi bir siteden değil.2007 yılında bu işler bu kadar yaygın değildi.Loonely Planetin önerdiği merkez otellerinden birine telefon ederek ayırttık yerimizi.En önemli kıstas merkez olması yürüme mesafesinde olması.
Melaka Malezyanın eski başkenti.
Yüzyıllar boyunca önce portekizlilerin sonra da İngilizlerin idaresi altında kalan bu tarihi şehir 2008 yılında dünya tarihi mirasları arasıda yerini almış.%60 nüfusu Malay olan kentte budist ve çinli azınlıklar bir arada yaşıyor.Portekiz mahallesindeki evleri,ingilizler tarafından inşa edilen kaleleri mezarlıkları müzeleri ile tarihi bir şehir.Ayrıca Jonker Walk denilen ve üzerinde çeşitli çarşi,bar ve restoranın olduğu bir yürüme caddesi var trafiğe kapalı.Yeme içme derseniz çok kolay çok çeşitli restoran var ama orada yaşayanların favorisi newton Food Court.Kendinize uygun bir yiyecek mutlak bulursunuz.

Melaka'nın meşhur yüzen camisi.

Melaka'da Jonker walk civarında rastladığımız Thaipusam Festivali konvoyu.(bkz)Serüvenimizden anılar

KUALALUMPUR(KL)

Biz Kualalumpur'a birkaç kez gittik.Malezya'nın başkenti olan bu şehir yeni ile eskinin, çok kültürlü yaşama biçiminin sentezine en güzel örnek.Şehirde bence kalınacak en güzel yer Bukit Bintag civarı.Ara
sokaklarında hala küçük çin lokantalarının olduğu ana caddelere çıktıkça büyük alışveriş merkezlerinin çok şık restoran ve barların bulunduğu bir semt.Bintang Walk diye bir yürüme yolu var sağlı sollu restoranlar alışveriş merkezlerinin içinden geçerek  yürüyorsunuz.Biz orada Mercury Otel'de kaldık.4 yıldızlı temiz, ana caddeye yakın bir oteldi.Hala orta halli temiz oteller bulmak mümkün.Tabi biraz daha lüks oteller istiyorsanız Menara Towe'rin olduğu,Syria alışveriş merkezinin olduğu bölgeyi de seçebilirsiniz.(golden triangle).Kualalumpur'da gezmek kolay çünki yukarıdan giden Monorail(raylı sistemli) bir ulaşım hattı var.Heryere gidiyor.Çok düzenli temiz ve kullanımı kolay.Ayrıca otobusler de her semte ulaşıyor.

Batu Caves
Malezya Hindularının en önemli tapınagı. Mağaralara ulaşmak için tam 272 basamakçıkmak gerekiyor hem de maymunlaar eşliğinde.Biz dinlene dinlene
 çıkık. Ama elinizde yiyyecek olmasın cep telefonlarınızı da saklayın.Sonra tepede mağaralardan oluşan tapınağa varıyorsunuz.Thaipusam Festivalinin anası burada yapılıyormuş.Binlerce insanın katılımı ile.Biz Melaka'da küçük ölçeklisini gördük.

Syria Alışveriş merkezi ayrıca üst katında çok şık resoranlar var

Petronas Tower'dan Görünüm

LANGKAWI

Koh Lanta'ya gidip uzun kalan birçok kişi bu adayı görmüştür.Çünki adadan kalkan bir yavaş bir de hızlı tekne seferi var bu adaya önce Koh Lipe'ye uğruyor vise işlemleri için , son durak Langkawi adası.Lanta'dan saat 10.30 da kalkan ferry yaklaşık 19.00 gibi Langkawi'de oluyor.Biletler adam başı 2900 THB.Ada çok güzel değil deniz açısından ama yine  de en iyi plajı Pentai Cenang.Yol boyu otel ve restoranlarla dolu adanın nüfusunun çoğu  müslüman olsa da burada içki verilen bar ve restoranları bulmak mümkün. Öyle harika plajları yok.Ama turist çekmek için bir sürü atraksiyon var.En ilginci de Machinchang dağı zirvesine çıkan 708 mt yükseklikteki dünyanın en dik teleferiği.Ayrıca zirvede adrenalini arttırıcı asma seyir köprüleri
oluşturmuşlar.Biz tabi ki zirveye çıktık manzaralar nefes kesici ama bu köprülerde yürümedik.Teknoloji harikası ama yine de uzaktan bakmak daha iyi.

Bu da zirvenin aşağıdan görünüşü

Bir de adada en çok popüler olan ada turları var.Sabah 9 dan öğleden sonra 3:30 a kadar filan sürüyor.Sizi mangrove'ların arasında gezdiriyorlar.Dağların arasına sıkışmış küçük bir tatlı su göletinde  kano yapıyorsunuz isterseniz yüzüyorsunuz.Kartalları deniz üstünde besledikleri bir spot var.Güzel manzaralar var.Gitmeye değer.

Biz adada  3 gün kaldık araba kiraladık.Batik merkezlerini ziyaret ettik Malezya batikleri meşhur.Yukarıdaki lokasyonlara gittik ve hala facebooktan görüştüğümüz Avustralyalı kızımız Hannah ile karşılaştık.Birlikte yemek yedik.o bizi biz onu unutmadık.:)

PENANG

Biz Penang'a Endonezya seyahatimizden önce gittik.Penang da Melaka gibi modern ile gelenekselin birleştiği çok değişik bir kültür dokusu olan bir ada.Malezya'nın güneybatısında bulunan ve Georgetown eyaletine bağlı olan bu adaya Langkawi'den de feribotla geçebiliyorsunuz.Bizi Penang'a götüren en önemli neden orada Koh Lanta'da tanıştığımız bir Hintli Amerikan kızın teyzesi ile buluşmaktı.Biz Endonezya'ya Penang'dan giriş yapmak istiyorduk.Bir ingilizle evli olan teyze Mrs Raunu Bailey  ve eşi yıllarca iş gereği Endonezya'da yaşamışlar o nedenle  bize o konuda yardımcı olacaklarını belirtti.Raunu ile Lanta'dan mailleştik.Penang'da buluştuk.Meğersem oranın sayılı zengin ailelerindenmiş.Bizi oteldeden araba ile aldılar.Tıp doktoru olan kardeşin özel korumalı hizmetçili villasına götürdüler.Akşam bizi çok özel bir deniz ürünleri restoranına götürdüler ailecek.Ertesi gün kaldıkları Singapur merkezli özel bir klube ait olan lojmanda buluştuk.Bize haritalı olarak Endonezya hakkında bilgi verdiler.Gerçi vize sorunudan dolayı planı tam uyguluyamadık!!!!

Bu kadar ağırlamadan sonra da biz onları bir yere götürelim istedik.Bütün Melezya şehirleri gibi ayrı bir Hint mahallesi var.Kurtarılmış bölge gibi.Kıyafetler,hint müziği çalan dükkanlar tam bir Little India.Orada bizim kebapçı gibi tipik bir hint restoranına gittik.Yemeğimizi elle yedik.Tabi bizim için ilginç oldu.Üstelik onların götürdükleri restoranın yanında ödediğimiz çok cüzi bir rakamdı.

Penang'ın sahil şeridi çok güzel otobüsle sonuna kadar gittik.Güzel temiz plajları var.

Penag'ın simgesi KOMTAR dan görünüş.Komtar Malezyanın 6. yüksek kulesi.

Penang 'ın bir diğer atraksiyonu ise 1980 yılında ingilizler tarafından yapılmış Penangın tepelerine çıkan kablolu tren sistemi.Bu trenle manzarayı seyrederek zirveye çıkmak çok ilginç bir deneyim.

Her Malezya sehiri gibi her dini ritüeli sokaklarda görürsünüz.Eski Penang sokaklarında sabah gezerken çin  dini inanışi olarak evlerin ve dükkanların önünde sans getirmesi ve kotu ruhlardan korunma adına eski eşyaların yakıldığını  görürsünüz.

Ayrıca Old City Food Court her türlü değişik tatları bulabileceğiniz bir yemek mekanı.İlginç anımız var orada.Yemek yerken restoranda bir hareket masalar çekildi pist yapıldı bir canli grup başladı tango çalmaya.o anda yan masalara oturan 20 30 civarında çinli çift başladılar dans etmeye  inanılmaz güzel bir sürpriz oldu bize.meğersem orada her hafta
Sonu tango dans okulu tarafından dans geceleri düzenlenirmiş.Penag'ın bir ilginç özelliği ise Hintli ve Çinli nüfusun daha çok olması tabi  bu da çeşitliliği arttırıyor.Cumaresi danslarından bir görüntüye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

Penang cumartesi dans geceleri

KOTA KİNABALU

Kota Kinabalu bütün Malezya şehirlerinde olduğu gibi temiz bakımlı bir kıyı şehri idi.Geniş caddelleri,büyük otelleri ve alışveriş merkezleri ile yaşanası bir şehirdi.Oraya ulaşmak için atlattığımız onca badireden sonra 5 gün gerçekten dinlenebileceğimiz bir ortam bulmuştuk.
Ozellikle kıyıya yakın 50 km2 lik bir alanı kaplayan TAR Marin Parkı içerisinde kalan adalar görülmeye değerdi.Şehirden 20 dakikalık bir tekne seferi ile bu adalara ulaşmak mümkündü

Gaya, Manukan, Sapi, Mamutik and Sulug isimli bu adalardaki berrak denizde  50 cm-1mt  derinlikte bile  akvaryum gibi rengarenk balıklarla yüzmek mümkündü.Plaj ve kum tertemizdi.Her adada teknelerin  ahşap yanaşma iskelesi,girişte bir sorumlu bulunuyordu.Kota Kinabaludaki limanda bu adalara giden tekneler için bilet alınıyordu.Tekneler özel taksi gibiydi sizi bir aday bırakıyor saat veriyor ve o saatte sizi alarak diğer adaya götürüyordu.Adalarda ufak restoran ve kiosklardan başka tesis yoktu.Şimdi sanırım var çünki booking.com da çıkıyor.Tabi Borneo adası çok turistik bir spot olmadığı için bu adaların en populer ziyaretçileri çinlilerdi.Onlar büyük tekneler ve herzammanki gibi kalabalık gruplar halinde can yelekleri giyili vaziyette dolaşıyorlardı.

Biz bu adalara iki kez gittik.İlk seferinde doyamadık o güzelliğe son günümüzde uçağımız akşam 21.00 de olduğu için gündüz adalarda takılalım dedik.Taksi tekneye de tembihledik uçağımız var bizi öğleden sonra 2 de iskeleden al diye...işte sonra olanlar oldu serüvenimizden ilginç anılarda okuyabilirsiniz.