İLGİNÇ ANILARIMIZ İÇİN RESMİ TIKLAYINIZ

tayland 2017-2018

7/12/2017
Şu anda Bodrumdayız.Hava soğudu ama yine de manzaralar şahane.9 Aralık Cumartesi Tayland yolculusuyuz.Her yılki gibi.Buralar sessiz sakin huzur dolu.Tayland'da görüşmek üzere.
13/12/2017
9 Aralıkt'a İstanbul'dan THY ile uçarak 10 aralık sabahı Bangkok'ka indik.İki saat alanda bekledikten sonra  Air Asia 13.40 uçağı ile Krabi'ye indik.Geçen sene Türkiye'ye dönmeden kiraladığımız Mirsubichi Accord bizi bekliyordu.Sahibi Tuk Mr Ong'un personeli idi.Artık adada çalışmıyormuş o nedenle arabayı bize teslim etti Krabi Lanta
arasını selçuk kullandı 28 saat yolculuktan sonra.
Bu tarihe kadar banka telefon ve alışveriş işlerimiz oldu özellikle banka işi bizi yordu.
Türkiyeye dönmeden Tay bankasında hesap açmıştık.Para gönderdik Türkiyeden hesabımıza ancak burada bankmatik şifremiz kilitlendi telefonle açamadık 11'i tayların resmi tatili imiş.12 sine kadar bekledik.13 salı günü tekrara Krabiye gittik banka şifremizi yeniledi neyse.Tesco dan tencere masa kıvır zıvır aldık döndük.
14/12/2017
Şu anda Hava sıcaklıgı30-31 derce arasında,yağmur yok.Dün ilk defa denize girdik Long Beach'te Arrow House ın önünden.Orada kalın gölge oluyor,şezlonglarımızı da Wela'ya(Mr Wee piza nın emektar garsonu)na bıraktık.Plaj çook sakin henüz kimse yok.15 inden sonra insanlar gelmeye başlar.
Evimiz çok kullanışlı bulunduğumuz yer denize uzak ama arabamız olduğu için sorun yok.
Gürültüden uzak Kaw Kwang köyü içinde 4 adet bungalowdan birinde kalıyoruz.Komşularımız biz yaşta 20 yıldır Tayland'a gelen bir çift sakin saygılı insanlar.

evimiz ve  kiralık arabamız

kedimiz bile var.Birkaçgün sonra görüşmek üzere......
15/12/2017
Buraya geleli yaklaşık bir hafta oldu.Hergün bir tanıdık restorana gidiyoruz.Türkiye'den getirdiğimiz hediyeleri veriyoruz hepsi de bizi tahmin edemiyeceğiniz kadar büyük bir sıcak ilgi ve sevgi ile karşılıyor ki bu her şeye değer.Neler yaptık derseniz
-Fat Pig restoranda restoranın işletmecisi Hakan'ın  ailesi ile yemek yedik Hakan Avusralya'lı bir Türk Türkiye'yi hiç görmemiş geçen sene yan restoranda bizim konuşmalarımızı duyup merhaba dedi. İyi dost olduk yemekleri çok güzel,kahvaltısı ve servisi de....Ailesi tesadüf buradaymış.Bizi tanıştırdı birlikte güzel bir akşam geçirdik.

-Adanın tek yunan restoranı El Greco-Greek Tavernaya gittik.Sahipleri Maria ve Spiros bizim dostlarımız.Tabi uzun bir sohbetten sonra uzolarımız geldi.İlk shot ikram.Greek salad,Koftades(bizim köfte) ve patlıcan mücver yedik ama bizimkinden çok farklı.Spiros ortak Türk Yunan restoran açalım dünyada ilk oluruz dedi fikir güzel ama zamanlama  kötü.10 yıl önce olsa olurdu.:)Ama onlara birkaç Türk yemeği göstereceğim.

-Bu arada bizim her zaman kaldığımız Lanta Residence'ın sahibi Mr Ong Klong Dao da yeni bir otel açtı geçen yıl.Gerçekten çok zevkli ama tabi sadece otel olunca bize yaramıyor.Ama Ong Selçuğun ve benim adadaki en yakın arkadaşımız.Sohpete gidiyoruz başımız ne zaman sıkışsa Ong imdadımıza koşuyor.Arabamızı da ayda 15.000 bahta(yaklaşık 1600TL) onun eski personelinden kiraladık.Ong ne zaman gitsek bize bir şey ikram ediyor gece ise şarap ,bira gündüz kahve,hatta kahvaltı.Geçen gün de baktık öğle saati sofra kuruldu personele çıkan tay yemeğinden yedik.Balık(acı salçalı bir sosla),sebzeli bir köri(sulu çorba gibi),pilav,omlet(yumurta genellikle her yemekte var) ve karpuz tıka basa doyduk.Aşağıda Ong'un yeni Oteli LANTA FOR REST ten resimler.

16/12/2017
Bugün hava serin dün çok yagmur yağdı.Evdeyiz blog yazıyorum.Taş boyamaya başladım neyse....bakalım neler çıkacak.

19/12/2017
Sabah yürüyüşe çıktım köyün içinde doğa ilkellik sessizlik hepsi güzeldi.

22/12/2017

Evde ilk yemeğimiz elektrikli tencerede.karides önce haşlandı sonra tereyağında sotelendi.

25/12/201
Dün Christmastı.Ama düne kadar olanlar ilginç.
Selçuğun diş protezi için Hat-Yai'ya gittik.Bir gece kaldık.Tabi dişi götüreceğimiz lab'in adresini Gps bulamadı akşamın alaca karanlığında ıssız sokaklarda yer aradık neyse bir tay adam motoru ile bize yol gösterdi tamamen yanlış bir yere gitmişiz.! gece  Hotel Centera'da kaldık.Sokaklar cıvıl cıvıl Malezya'dan gelen Çin'li turistle doluydu.Sokak satıcıları da cabası.

karideslerin tanesi 12 Lira

yolda gelirken bu doğal manzara bizi etkiledi.Pattalung civarı.

Dün gece Christmas'tı.Plajda yine havai fişekler atıldı.Fire show gösterileri yapıldı.Biz Mr Wee 2 de güneşi batırdık.Yemek yedik.

Yılbaşından beri yazamıyorum çünki cep telefonum bozuldu tamire gitti 2 kere ve yılbaşı gecesi resim çekemedim.Bir de telefonu reset leyince bütün uygulamalarım şifrelerim gitti neyse şimdi normale döndük.
26 sı ile telefonumun bozulduğu 30 u arasında çektiğim resimleri paylaşayım bari.

Kaw Kwangta bir bar

Lanta'nın meşhur günbatımında Somewhere Else 'in önünde hergün oynanan voleybol

Saladan'da sabah 8:00 hayat henüz başlıyor.

bir taş boyaması bitti .

18/01/2018

Arjantin'den arkadaşımız Estella geldi.Salalanta'da Estaella ile güzel bir akşam.Peru Cusco da tanıştık.Sırf bizim için Arjantin'den Tayland'a geldi.

22/01/2018
Klang Dao plajı Sabah yürüyüşü

Bu yıl biraz daha küçük taslarla aksesuar yapmayı deniyorum taşları iki yuzlu boyayarak.

önü

Arkasi

Önü

Arkası

Kızımız Burcu geldi Kanada'dan 8 Şubatta.

Gün batımında cama yansıyan deniz

Bu bungalowda kızımız kaldı son hafta

Burcu'nu  buraya ilk gelişi.Tabi bizim 12 yıldır Tayland'a gelmemiz nedeni ile ada halkı ile olan arkadaşlığımız bizi takma isimlerimiz ile çağırmaları (benimki Somsi Selçuğun ismi ise Somsag)çok hoşuna gitti.Tabi bu arada çat pat Tayca da konuşuyoruz,kız şaştı kaldı.Burcu'ya bir  nickname aradılar birisi Bunçu dedi ama tam anlamını bilmiyorum.
Sabah evde sosisli,teflon börekli, beyaz peynir,domates,bal,terağı,biber,zeytin' den oluşan mükellef bir kahvaltı yaptık  beraber.Tayland'da böyle bir ortamı yaşamak yaratmak  müthiş keyifli.

Burcu ile Phuket,Ao Nang gezisi yaptık.Bize de nostalji oldu yıllardır gitmediğimiz yerlere tekrar gittik değişimi izledik.Mesela kızımıza 12 sene önce koylarda gördüğümüz maymunları gösteremedik.Çektiğim kısa video linktedir.https://youtu.be/AfAYLrwWfaA
Tekneye bindik koyları gezdik.Aşağıda onun kamerasından çeşitli resimler var.Pipi adasında ve diğer adalara da turlar yaptık.

tekne turlarından

Burcu'ya ilk hafta Bu bungalowu ayarladık.Lanta'ya ilk geldiğimizde kalmıştık Blue Sky 'da.Çok ilkel çok temiz çok rahat çok tipik Tayland.....

Ao Nang da anne baba güneş batırıyor

Phuket Night Food Market

Phuket Balık Restoranı

Lanta adasındaki bir otantik bar