İLGİNÇ ANILARIMIZ İÇİN RESMİ TIKLAYINIZ

Buenos Aires

Buenos Aires’e Iguazu şelalelerinden geçtik. Bütün bu biletleri ve planlamayı Türkiye’den yaptığımız için rahattık. Buenos Aires’e gidişimizin böyle bir macera olacağını tahmin etmemiştik.Puerto Iguazu hava alanına geldiğimizde bizi bir sürpriz bekliyordu Buenos Aires’teki bileti aldığımız Tam Airlines havayolu şirketi grev yapmış uçaklar belirli aralıkla kalkıyormuş. Uçağın geliş saati belli olmadığı için bize havaalanında beklememiz söylendi. Bu arada küçük ve sadece bir tane olan kafeteryada yemek ve yiyecek alabilmemiz için bize kupon verdiler. Tabi bu bekleyiş 4-5 saat kadar sürdü sonunda uçağımız geldi. Ben AIRBNB den yer ayarladığım ev sahibemiz ile sürekli haberleştim. Allahtan internet vardı da iletişimimiz kopmadı. Buenos Aires’e akşam üstü ulaştık tabi tam trafiğin yoğun olduğu  olduğu saat yerimizi yine internetten araştırarak Palermo Soho mahallesinde bulmuştum.Palermo bölgesi Buenos Aires elitlerinin yaşadığı bazı yerleri bohem, sanat ağırlıklı dükkanların bulunduğu yürüme mesafesinde şirin kafeler,et lokantaları parklar olan bir mahalle.

Plaza serrano

Buenos Aires'te Rio'da olduğu gibi AIR BNB evinde kaldık.Ev sahibemiz çok şirin Arjantinli bir kızdı.Evin  salonunda bulduğum taçla poz verdim.

evin mutfak panosunda welcome BETUL yazıyor

O nedenle de çok emniyetli. Yer ararken özellikle iki konu çok önemli birincisi toplu taşıma yakın olmak ikincisi ise civarda kolay ulaşılabilecek restoran ve kafelerin olması.Buenos Aires bu bakımdan seçeneği çok bir şehir.Kalınabilecek bir sürü bölge var ama Palermo bölgesini seçme nedenimiz de biraz emniyetli olmasını istediğimiz içindi.

Ev sahibemiz 25 yaşların da çok şirin ve modern bir kızdı.Yukarıda görüldüğü gibi mutfak panosuna hoş geldin betül yazmış.Evi de çok katlı bir residence’in 7. Katında 1+1 bir daire idi. Açık mutfaklı,balkonlu modern döşenmiş bir daireydi. Ev sahibemize nereleri gezelim diye sorduğumuzda cevabı hayli ilginçti.Şehrin tarihi dokusunun olduğu merkeze ve turistik bohem mahalle Boca’ya hiç gitmediğini özellikle Boca’nın tekinsiz olduğunu filan söyledi.Nasıl gidildiğini bile bilmiyor.Sonra düşündüm bana da Ankara’da Hamamönüne nasıl gidilir diye sorsalar bilmem otobüs no sunu saatini filan da tabi turistik iş yapınca biraz bilmek zorundasın.

Ama gitmeden bize bir tomar bozuk para verdi.Terastaki çamaşırhane ve kurutma makinası için gerekebilir dedi.Nedenini sonra anladık memlekette bozuk para sıkıntısı var.Biz bu şehirde de uzun kalacağımız için daire kirladık .Giysilerimizi vs yıkadık terastaki çamaşırhane oldukça düzenli ve temiz idi önceden randevu defterine book ettik.Ayrıca terasta yüzme havuzu mangal ve masalar da vardı.Hafta sonu bina sakinleri yine book ederek mangal partisi yapabiliyorlar.Bazen odada kahvaltımızı yaptık.Kıymalı börekleri harika.Bina girişinde küçük ama 24 saat açık bir market vardı.Her türlü ihtiyacımızı ordan aldık bir tek yumurta  alırken zorlandım.Bir türlü anlatamadım gıdakladım bile…..Sonunda google çeviriyi açtım o zaman anladılar.Güney Amerika'da ingilizce bilen çok az bu nedenle de çevrimdışı indirdiğimiz google uygulaması çok işe yaradı bütün kıtayı neredeyse böyle gezdik.

Buenos Aires büyük hareketli bir şehir o nedenle şehiri tanımanın en güzel yolu otobüsü kulanmak ve bol bol yürümek.Bizim kaldığımız ev ana caddeye ve metro istasyonuna 15 dakika yürüme mesafesinde idi.O nedenle hiç zorlanmadık.

Şehirde gezilebilecek çok yer var ama bizim gezdiğimiz yerler
1-Recoleta Mahallesi

Şehrin en modern şık güzel binalarının bulunduğu en bakımlı bölgesi.Hafta sonu güzel parklarında sergiler kuruluyor.

Ayrıca Eva Peron'un da mezarının bulunduğu Recoleta mezarlığı görülmesi gereken bir yer.

Floralis Generica Buenos Aires'te 2002 yılında yapılan ve gündüz açıp gece kapanma mekanizması olan metalik heykel

Buenos Aires'in simgesi Jakaranda Ağaçları
Avenida 9 de Julio

2-Şehir Merkezi

Bütün büyük şehirlerde olduğu gibi şehir merkezi ofis binalarının çarşı merkezlerinin kalabalığın yoğun olduğu yerler.Ancak bir o kadar da eski şehrin dokusunu , tarihi binalarını geniş caddelerini ve meydanları yayalar için ayrılmış çarşı ve et lokantalarının bulunduğu ara sokakları  gezerken hissediyorsunuz.

Casa Rosada

Cabildo and Plaza de Mayo

Bu çevrede gezerken kolon tiyatrosunu,antik mağazaların bulundugu San Telmo meydanını ziyaret ettik.El Patio Arjantin restoranında lomo et yedik,Florida caddesinde alışveriş yaptık.Tabi bu arada birçok yerde de başımıza geldiği gibi Arjantinli göstericilerin de yürüyüşüne  denk geldik.

3-Porto Madera

Porto Madera 'ya gezme amaçlı gezme amaçlı gittik ayrıca karşı kıyıda bulunan Uruguay'a tekne ile geçmek için bilet aldık.Son derecede güzel düzenlenmiş limanda çok şık restoranlar kafeler var. Buenos Aires'ten Montevideo'ya  iki şirket tekne kaldırıyor.Buquebus  ve Colonia Express.Biletler limandaki gişeleden alınabildiği gibi internetten de alınabiliyor.2 saat süren bu yolculuk günde 3 sefer.Gemi yolculuğu  ya Montevideo'ya 3 saat sürüyor.Yahut ta Colonia şehrine gidiyorsunuz 2 saatte oradan Montevido'ya otobüsle gidiyorsunuz.Yaklaşık seyahat tek yön 55 USD.

Buenos Aires'in çok şık düzenlenmiş yat limanı Porto Madera

Yine Porto Madera'da Uruguya kalkan teknelerin biletlerinin satıldığı ve binildiği istasyon.

4-Boca
Şehrin Bohem ve kenar mahallesi Boca Maradona'nın yetiştiği mahalle.Hatta Boca stadyumuna bile gittik.Gitmeden bizim ev sahibesi dahil herkes oraya yanlız gitmememzi tekin yerler olmadığını her türlü hırsızlık vs olduğunu söylediler.Bir yandan da turistik bir yer nasıl tehlikeli olur anlam veremedik.Bizim oradan atladık otobüse şoför bizi mahallenin girişinde indirdi.Tabi turistik alanlarda sıkıntı yok ama restoran sahipleri filan bize yasak bölgeleri gitmememiz gereken yerleri gösterdiler.Zaten belli ve o bölgeye çok ta yakın değil bir köprü ile ayrılmış.

Her taraf rengarenk boyalı,tango gösterisi yapan yerler var ayrıca Maradona kılığında dolaşıp para toplayan bir adama rastladık.