İLGİNÇ ANILARIMIZ İÇİN RESMİ TIKLAYINIZ

KRABI,KOH JUM, KOH LANTA

KRABI

Tayland'ın güneyinde birçok adaya ve Asya ülkesine karadan , havadan ve denizden bağlantısı olan   ülkenin 3.büyük şehri.O nedenle Tayland'a her gidişimizde bu şehre birkaç kez uğruyoruz ya transit geçiyoruz ya da 1,2 gün kalıyoruz.
Bangkok Krabi uçakla 2.5 saat,oradan çeşitli adalara ulaşabilyorsun Koh Jum,Puket,Pipi ,Koh Lanta gibi.Bu adalardan Puket ve  Koh Lanta'ya kara yolu ile de ulaşmak mümkün.Ancak Koh Lanta ya giderken iki adet feribot bağlantısı var.Ayrıca Krabi'den kalkan teknelerle de ulaşım sağlanıyor.
İlk gidişimizde Bangkok'un kalabalığından ve sıcağından sonra Krabi cennet gibi geldi.
Deniz kenarı tabi nefes aldık.İlk met cezir  olayını orada  gördük.Krabi'nin özelliği olan denizin içindeki kireçtaşi oluşumları da ilk orada gördük.Denizin metrelerce çekildiğini.de...Pırıl pırıl beachleri de.

Krabi'nin sahili Aunang'da 5 gün kaldık
Aunang tam bir sahil kasabası.Günlük gezilere çıkabiliyorsun,pırıl pırıl plajlarda yüzmek,plajın bir ucundaki maymunların deniz sefasını seyretmek Aunang'in vazgeçilmezlerinden.Yeme içme ve hediyelik alışverişi bakımından zengin ve hareketli bir yer.Aunang'da 5 gün kaldıktan sonraki ilk durağımız
KOH JUM adasıydı,Krabi'den tekneyle gittik.Adaya ulaşım otellere ait uzun kuyruk sandallarla oluyordu.Denizin ortasında büyük tekneden uzun kuyruk motora atladık.Bizi sahile götürdüler.Gerçekten çok ilkel yolu olmayan cep telefon çekmeyen bir ada idi.Mercan kayalığının bol olduğu bir plajı olan bir otelde kaldik.İlk Lady Boyu orada gördük.Bizim hor gördüğümüz,hiçbir ortamda is bulamayacak kadın erkekler sosyal ortamda kabul görmüş,kadın kılığında her sektörde çalışıyorlar.Adada elektrik yoktu,jeneratörler aksam 10 da stop ediyordu,yağmur suyunu biriktirip kullanıyorlardı,Kauçuk ağaçları ve o ağaçlardan kauçuk elde etme teknikleri ilk gözlemlerimiz arasındaydı.Tabi hindistan cevizi ağaçları en sik görülen bitki.Üzerinde meyveleri varken altından geçmemeye özel dikkat gösterdik  cünki düşse kafa yarar. Koh Jum 3 gün yetti.Bize Koh Lanta'yi önerdiler.Ayni yoldan buyuk tekneye gittik yari yolda bizi aldı ve Koh Lantaya devam etti.Koh Lanta'ya işte ilk bu şekilde gittik gidiş o gidiş .....ikinci vatanımız oldu.

KOH LANTA

Bana göre Tayland'ın en güzel en yaşanır adalarından biri şu anda.Çünki hem istediğiniz her şeyi bulabiliyorsunuz hem de hala doğası bozulmamış,her tarafına inşaat yapılmamış,hala bambudan kulübelerde kalabileceğiniz cennet plajlardan denize girebiliyorsunuz.