İLGİNÇ ANILARIMIZ İÇİN RESMİ TIKLAYINIZ

montevideo

MONTEVIDEO

Montevideo’ya Buenos Aires’ten tekne ile geçtik.Direkt Montevideo’ya da giden tekne vardı ama gittiğimiz güne ve saate denk gelen en uygun sefer Montevideo ‘ya 2 saat mesafede Colonia kentine kalkan tekne idi.Çok konforlu ve yılbaşından dolay oldukça kalabalık olan tekneye sabah bindik.2 saatlik bir yolculuktan sonra şirin kıyı şehri Colonia ‘da indik.

Colonia'da şık bir binanın önünde poz verdim

Tabi Montevideo’ya kalkan otobüsü yaklaşık 1 saat bekledik sonuçta öğleden sonra otelimize ulaştık.
Montevideo şirin bir kent,otelimizi şehrin yeni kurulan elit bölgesi olan Punta Careta’dan ayırtmıştık.

Bindiğimiz otobüs bizi otelin çok yakınında bir durakta bıraktı otelimizi kolaylıkla bulduk.Kaldığımız otel Vivaldi Hotel Loft Punta Carretas idi.3 yıldızlı tertemiz konforlu ve çok merkezi idi.

O gün çevreyi yürüyerek dolaştık gözümüze kestirdiğimiz bir bistroda yemek yedik. Resepsiyondan bizi uyardılar ertesi gün Noel tatili olduğu için  restoranların çoğu kapalı olur telefon etmeden sormadan gitmeyin dediler civarda birkaç şık restoranın adını verdiler.Ertesi sabah kahvaltıdan sonra şehri dolaşırken uğradığımız hiçbir yer açık değildi. Tabi alışveriş merkezleri hariç.Akşam oldu resepsiyon bizim için birkaç yeri daha aradı mümkün değil.Bu sırada bir baktık ki bizim kahvaltı salonuna otel bu ihtimali de düşünerek tabldot  menü yemek hazırlamış kalanlar mağdur olmasın diye son dakikada artık şansımızı daha fazla zorlamayalım dedik razı olduk.Zaten bir masa kalmıştı ona da biz oturduk.Biz resepsiyonda restoranları ararken  şık giyimli bir genç hanım da taksi çağırmaya uğraşıyordu kilisede ayine yetişecekmiş.Ancak o da taksi bulamadı yer de olmayınca bizim masaya davet ettik.Brezilyalı Camelia ile orada tanıştık.Eğer bir sonraki durağımız Brezilya olsa idi Camelia'nı bize anlattıklarından sonra vazgeçerdik. Brazil şehrinde yaşadığını ancak annesinin bir sahil kasabasında oturduğunu, annesini ziyarete gittiğinde taksiden annesini aradığını araçtan iner inmez koşarak eve girdiğini sokakta her an çatışma olabildiğini o nedenle öyle evin önünde filan beklemenin tehlikeli olduğunu anlattı bize.Biz de Brezilya'da Rio da sokaklarda başıboş yürürken taksi şöförleri veya ilk gün ev sahibimiz tarafından uyarılmıştık. Allahtan başımıza bir şey gelmedi.

Noel gecesi ertesi  arkadaşımız  Brezilya'lı Camelia ile

Camelia yanlız başına seyahat ediyormuş.Orada 5 gün kalmış ertesi gün de otobüs Montevideo’ya 2 saat uzaklıkta  ile Punta del Este’ye gidecekmiş Uruguay’ın en önemli plaj spotlarından biri.Hatta biz de heveslendik ama uçak biletimizi önceden aldığımız için Montevideo’ya sadece 1 gün daha kalmıştı ancak yeter dedik takılmadık.Ama aklım da kalmadı değil.Montevideo çok güzel ve bakımlı bir şehir parkları,deniz kenarında şık villaları ile yaşanası bir kent.

çeşitli parklar yeşil alanlar

Ancak tek beğenmediğimiz ve biz hayrete düşüren denizi oldu ben daha bu kadar çamur renginde resmen kahverengi ve bulanık bir deniz görmedim.Sonra hatırladık Iguazu şelalesi de o renkti sanırım yağmurlardan dolayı mevsimsel bir durum.Ama Punta del Este de mesela deniz o renk değilmiş.Sonra araştırdım ve bu kahverengi rengin sebebinin Uruguay Arjantin arasında bulunan River Plate adlı halice dökülen  ve Iguazu Şelalelerinin kaynağı olan Parana Nehrinin taşıdığı alüvyon ve çamurmuş.

Montevideo'ya ayırdığımız 3 gün yetmedi. Noel tatili dolayısı ile birçok yer kapalı idi.O nedenle ilk fırsatta tekrar gitmek istiyoruz bu güzel şehre.

Montevideo sahil şeridi denizin rengi kahverengi

Şehrin tarihi dokusu içinde gezinirken yakaladıklarımız.Noelin ertesi günü olduğu için her yer bomboştu rahat rahat dolaştık.Aşağıdaki fotoğrafta da tatilden ve şehrin sakinliğinden yaralanan bir arkadaş resmi binaların bulunduğu çimlik alanda piknik yapıyor.